Zou het niet handig zijn als u in deze tijd over een virtuele receptie beschikt? Zo één die uw bezoekers en werknemers automatisch verwelkomt en registreert, zonder tussenkomst van een receptiemedewerker.

Ondanks dat toegangscontrole zoveel meer brengt dan alleen beveiligen, blijft het vaak een vergeten onderdeel. Geheel onterecht dus. In de huidige crisis is toegangscontrole software de beste gatekeeper van veiligheid en social distancing die je kan wensen. Door controle te houden op het aantal personen dat naar binnen kan in een gebouw, blijft de anderhalvemeterregel beter gewaarborgd.

Het bedrijfsleven ziet zich in toenemende mate geconfronteerd met strengere regelgeving rondom veiligheid én de soms serieuze en verstrekkende gevolgen van het niet naleven van die regels. Een goede controle is dus cruciaal. Met een slim gekozen toegangscontrolesysteem regelt u eenvoudig wanneer welke persoon toegang hebben tot een bepaald pand of ruimte en op welke tijden.

De voordelen van toegangscontrole

Dit zijn de belangrijkste voordelen van een goed toegangscontrolesysteem:

• Toegangsbeheer: U kunt precies bepalen wie wanneer naar binnen mag

• Gebruiksgemak voor uzelf, uw klanten en uw medewerkers

• Minder kans op interne fraude door personeel en bezoekers

Efficiënt toegangsbeheer

U stelt eenvoudig in wie wanneer naar binnen mag. Bijvoorbeeld administratieve medewerkers mogen alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur het pand binnen. Magazijnmedewerkers hebben alleen toegang tot het magazijn en de kantine. En zo kunt u voor iedere groep medewerkers een toegangsgroep instellen met gespecificeerde toegangsrechten. Het is bij iedereen direct duidelijk dat dit de enige manier is om je door het pand te begeven en dat er gelogd wordt wanneer een bepaalde toegangsdeur is geopend. Met als gevolg minder fraude.

Als u eenvoudig toegangscontrole pasjes en tags kunt verwijderen hoeft u minder oplettend te zijn met het verstrekken van toegang aan uw personeel. Waar u in uw huidige beleid een aantal personeelsleden een sleutel geeft moeten medewerkers voor elkaar de deuren openen. Dit kost tijd en zal niet al te motiverend werken voor uw personeel. Op deze manier ontstaan er ook nog eens onveilige situaties.

Gebruiksvriendelijke toegangscontrole

Een gebruiksvriendelijk toegangscontrolesysteem heeft als kenmerk dat de gebruiker nauwelijks merkt dat er gebruikt wordt gemaakt van toegangscontrole. De gebruiksvriendelijkheid kan worden vergroot door deuren zodanig in te stellen dat deze tijdens kantoortijden vrij toegankelijk zijn en buiten kantoortijden automatisch op slot gaan.

We zien steeds vaker dat bedrijven kiezen voor een toegangscontrolesysteem. Met de opkomst van de smartphone zijn er nu uitgebreide beheer mogelijkheden en is het zelfs mogelijk om op afstand een deur te openen via uw mobiele telefoon. Niet iedereen hoeft op afstand deuren te kunnen openen dus een gewone smartphone gebruiker kan het slot alleen open maken als hij in de buurt van de deur is. De tendens van dit moment is dat de smartphone populairder is dan biometrische systemen met vingerscan of gezichtsherkenning.

Kijk eens op onze instructiefilm! Hierin laten we zien hoe bijvoorbeeld een bezoekersregistratie voor uw organisatie in de praktijk kan gaan werken!

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Steven Engering Directeur

AvanTimes is de software specialist op het gebied van personeelsplanning, urenverantwoording, tijdregistratie en toegangscontrole.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu