Snelle groei voor Van der Leeden Manden met tijdregistratie- en planningsoftware

Snelle groei voor Van der Leeden Manden met tijdregistratie- en planningsoftware

‘We blijven dit bijzondere jaar maar groeien in onze afzet‘. Het is hectisch als we Aart-Jan Peeters, controller bij Van der Leeden Mandwerk, bellen. ‘De afzet is enorm toegenomen en dat heeft alles te maken met de Corona pandemie waarin we zitten en ons product-assortiment.’

Van der Leeden Mandwerk is producent en leverancier van mandwerk, meubelen en decoratie artikelen voor in en rondom het huis. Deze producten worden met veel zorg en passie in Indonesië geproduceerd. De afzet vindt zijn weg naar maar liefst 50 verschillende landen. Op het hoofdkantoor in Ameide beschikt men over 15.000 m2 aan oppervlakte warehouse. Er werken in totaal meer dan 350 fte’s. Het bedrijf bestaat al ruim 100 jaar!

Aart-Jan Peeters kijkt met volle tevredenheid terug als we hem vragen over de samenwerking van de afgelopen periode met AvanTimes. ‘Goede service hoor en de mensen van AvanTimes zijn heel praktisch ingesteld en komen met de juiste adviezen. Ik ben heel erg te spreken over Astrow en AvanTimes. Ik zou AvanTimes iedereen willen aanbevelen.’

Mond-tot-mondreclame

Het begon allemaal na een gesprek met een kennis van mij zo’n 9 jaar geleden als we hem vragen naar het begin van de samenwerking. Peeters: ‘We verwerkten toen nog handmatig alle gewerkte uren. Elke maand de uren verzamelen en vervolgens in het salarisadministratie systeem invoeren om uiteindelijk de loonbetaling te kunnen doen. Op aanraden van een kennis van mij ben ik destijds bij AvanTimes terechtgekomen. Gezien de snelle groei van het aantal fte’s kwam een tijdregistratiesysteem echt als een uitkomst. Onze groei van de organisatie vond voornamelijk plaats binnen het warehouse. Veel werknemers die op wisselende tijden werken en regelmatig overuren maken.

Na een goed gesprek met AvanTimes waren we er snel uit. We hebben niet meer naar andere partijen gekeken en prijstechnisch was dit voor ons ook geen probleem. We zijn vervolgens vrij snel gaan werken met Astrow. Met één dag training konden we los. Zonder enige problemen hadden we een geautomatiseerde tijdregistratie oplossing in huis.

Goede adviezen

Na een aantal jaren met Astrow gewerkt te hebben, hebben wij opnieuw contact gezocht en een afspraak gemaakt met een consultant van AvanTimes. In dat gesprek hebben we de draad weer opgepakt en de consultant kwam vervolgens met hele goede adviezen en bood een selfservice app aan voor onze werknemers. Op advies zijn we vervolgens gaan kijken naar de ESS functionaliteit binnen Astrow’, aldus Aart-Jan Peeters.

ESS en MSS

De online zelfservice staat ook wel bekend als Employee en Management Self Service (ESS en MSS). Op het gebied van urenmanagement loopt dat van het doen van een vakantieaanvraag tot het bekijken van de planning. Astrow biedt deze zelfservice voor medewerkers (ESS) en voor managers (MSS). Met MSS hebben managers altijd up-to-date inzicht in medewerkersgegevens. Voor hen is het eenvoudig afhandelen van de urencontrole en de verlofaanvragen een kwestie van een druk op de knop. Dat biedt gemak en transparantie. Het voordeel is dat de urencontrole eenvoudig en tijdig voor de verloning door de managers en leidinggevenden gedaan kan worden.

Aart-Jan Peeters: ‘Onze medewerkers kunnen binnenkort op de app zelf hun eigen uren inzien en zelf een afwezigheid aanvragen. We werken veel met mensen in de logistiek en voor deze werknemers kunnen we bijzonderheden, bijvoorbeeld toeslagen, die wel of niet verwerkt moeten worden éénvoudig verwerken. Voor ons een mooie app waardoor we nog efficiënter kunnen werken.’

Verhoging efficiency dankzij verbeterde personeelsbezetting

‘Ook kijken we met AvanTimes naar de roosterplanning binnen Astrow. De zelfredzaamheid van de logistieke teams moet omhoog en dat kan dankzij automatisering. We merken nu bijvoorbeeld dat er niet altijd een balans is tussen de werknemers die vrij hebben en de werknemers die werken. Het komt voor dat er op een werkdag een hele afdeling vrij heeft en dat is voor ons niet wenselijk. Binnenkort willen we dat onze werknemers zelf de vrije dagen kunnen plannen. Vooral de mogelijkheid die AvanTimes biedt dat het logistieke personeel onderling afstemt wie wanneer een vrije dag heeft gaat ons veel voordeel opleveren. Het moet gaan leiden tot een goede bedrijfsvoering en geen stress op kantoor met veel geregel en rompslomp wanneer er niemand in het warehouse aanwezig is.’ Een volledig geautomatiseerde personeelsplanning die rekening houdt met pieken en dalen in het bedrijf, maar ook met vakanties en feestdagen. En dat geeft weer inzichten in benodigde flexkrachten.

Peeters: ‘Onlangs hebben we dus een goed gesprek gehad met AvanTimes. Dat is ook nodig. Op deze manier krijgen we goede adviezen mee en kijken we naar verbeteringen. Ik merk dat we nog te weinig doen met Astrow tijdregistratie, zeker met de nieuwe versie Astrow 9. Binnenkort hebben we met AvanTimes een training ingepland om te kijken wat we hiervan kunnen leren en zelf ook kunnen gaan toepassen’, besluit Aart-Jan Peeters.

Interesse gewekt?

Wilt u meer weten over tijdregistratiesystemen? Bel ons vandaag nog op telefoonnummer, 0348 437 070

 

Vorig bericht
Maak urenregistratie en salarisadministratie simpel en overzichtelijk
Volgend bericht
Blijven we ook na het Corona tijdperk thuiswerken? Wat betekent dit voor de huisvesting?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu